Programok 2022/2023

Erzsébet-tábor

Zánka

2023. május 24-én a 8.a osztály kirándulásra indult a Balaton északi partjára. Reggel, hajnali fél 5-kor indult a csapat autókkal Szegedre, majd onnan vonatra szállva Budapestre felé. Hosszas álmos vonatozás után leszálltunk Kőbánya-Kispesten és nagy tempóval felszálltunk arra a mozdonyra, amely átvitt Budapest-Kelenföldre. Kellemes volt az új szerelvénnyel utazni. Kelenföldön kb.1 órás várakozás után felszálltunk egy gőzösre, amely elvitt minket a zánkai Erzsébet-táborba. Több, mint 5-órás utazás után szerencsésen meg is érkeztünk. A csomagjainkat sem kellett cipelni, mert az állomásról kisvonat vitt fel minket a táborba.

A táborban a „kék" színű csoportban volt a szállásunk. Számomra a környezet, mint az emberek nagy részének, gyönyörű szép volt, a tábor egész területén lehetett játszani.

Szerdán (még aznap) délután terveztük meglátogatni a Balatont is. A fürdőzés előtt azért még elmentünk ebédelni is, ami nagyon finom volt. Ebéd után az volt a terv, hogy elmegyünk a Balaton olyan részére, ahol lehet fürdeni – mert a tábor strandja építkezés miatt le van zárva. Kiváló hely volt erre a szomszédos település, Balatonakali. A szabadstrandra vezető sétát nagy melegben, hosszú úton tettük meg. De megérte, mert utána le tudtuk hűteni a testünket Közép-Európa legnagyobb tavában. A fürdés után visszatértünk a szálláshelyet elfoglalni, majd 20:00-tól koncertre mentünk, amit egy feltörekvő énekesnő, Luca adott.

Csütörtökön reggel 8-kor már mentünk is reggelizni, ami szintén finom volt. A reggeli után kaptunk egy kis szabadidőt, amit bármivel el lehetett tölteni. A délelőtt hátralévő részét pedig a kikötőben töltöttük ejtőzéssel. Az ebéd utáni program az óriási tó újabb megközelítése, irány Balatonszepezd. Hosszú gyalogtúra után meg is érkeztünk az üres, de tiszta és szép strandra. Ott is bevetettük magunkat a vízbe, szó szerint, mivel egy mólóról ugráltunk egész délután. Mire újra a táborba értünk, lehetett készülődni a discora, ami szintén 20:00-órától volt.

Majd következett a táborzárás napja, péntek. Összepakoltuk a ruháinkat, dolgainkat és készültünk felszállni a vonat. A vonat másfél órát késett, de végül csak odaért. Visszautaztunk vele Kelenföldre majd onnan Kőbányán át Szegedre. Csongrád-Csanád vármegye székhelyén vártak minket a kedves szülők.

Összegzésben remek volt ez a tábor, tökéletes egy osztálykirándulásnak. Köszönjük Mónika néni és Paja bácsi!